Sunday, June 14, 2009

Beriani, Kunci & Makcik Hot!!!




BERIANI:
Hari ini dimulakan dengan makan tengahari di Restoran Mahbub, Lucky Garden, Bangsar. Restoran ini famous dengan nasi beriani ayam madunya *jikalau anda berkesempatan untuk makan disini, orderlah nasi beriani ayam madu bersertakan kuah madu extra dan papadom. baru terangkat beb! Tadi makan tengahari bersama-sama Kiyai, Ijad, Azzuar dan adiknya serta kawan adiknya kot. Di kesempatan itu juga Azzuar pass kat kitaorang kad jemputan ke majlis perkahwinan beliau nanti. Majlis akad nikah akan dilangsungkan dekat masjid USJ 19 dan resepsinya dibuat disebelah malam bertempat di Garden Terrace, Kelab Golf Perkhidmatan Awam (KGPA) Bukit Kiara dari jam 7.45pm - 11.30pm (bersanding jam 8.30pm). Tarikhnya adalah pada hari Sabtu, 11 Julai 2009.

KUNCI:
Lepas makan tengahari plannya ke Low Yat (Kiyai nak survey PC & Laptop) (Ijad nak survey Boobies...What???Teruk cousin aku nih...hee...) tapi tukar rancangan kami bertiga (myself, kiyai and ijad) ke Puchong nak ambil kunci (Kiyai dapat washing machine berharga RM700 dari adik dia...Fuyooo!!!Power!!!). Mak aih!!! Gile ceruk tempat Kiyai duduk, memang sesuai jin main tendang-tendang kat situ.

MAKCIK HOT!!!
Dari Puchong kami straight ke Low Yat untuk 'menyervey' barang-barang yang dikehendaki Kiyai. Macam biasalah nak cari parking kat Low Yat time weekend ni macam haram dengan kerenah pemandu-pemandu Kiasu dan tak berperikemanuasian bagai ada dikala itu. *satu contoh: ada dua international neger parking kereta macam parking kuda...letak bersepah...@%^#@

First shop aku recommend dekat All IT Hyperstore (kat sini aku beli PC aku dengan spec sederhana dan murah dan power). Ok, diaorang ada buat promo kat situ kalau pakai intel untuk spec agak best (tak ingat apa dia punya full spec) harga dalam RM1300 (exclusive monitor). And kalau processor pakai AMD harga dia dalam RM1100 (exclusive monitor).

So after that we all went surveying other stuff (my aim was to get a 1TB hard disk jenama Maxtor, upgrade my RAM to 8G, get headphone to play games and a laptop for future usage). Setelah mencelah di antara orang ramai, setelah kedai di pandang (Ijad cari mangsa terbarunya tetapi misi gagal) yang berjaya membeli belum tentu menang memakai ialah Ijad sebab dia beli external HD jenama Kerbau 320GB dan headphone Sonic Gear. Emmm...Power!

On our way down sewaktu berada di atas escalator, aku melihat brother-brother yang sedang menjual laptop di sekeliling Low Yat memerhatikan sesuatu. Aku terpegun dengan sikap mereka yang selamba bergelak tawa beramai-ramai (dalam naluri aku terdetik...adakah zip jeans aku terbuka?) Aku runsing dengan tingkah-laku mereka, kemudian aku ternampak seseorang memakai tiub berwarna pink. Oh My God!!!

Tidaaaaaaaaaaaak!!! (aku menjerit di dalam lubuk hati ku ini). Cannot be. Impossible! Aku toleh ke belakang dan kelihatan Ijad dan Kiyai turut sama meraikan kemeriahan di dalam Plaza Low Yat. Mereka juga seperti telah dihipnosiskan dengan gelagat seseorang memakai tiub berwarna pink. *apa diaorang nih...kena sampuk ke??

Oleh kerana ketaksuban Kiyai dengan seseorang berbaju tiub pink itu dia telah hilang arah. Kemana sahaja seseorang berbaju tiub pink itu pergi dia mengekorinya sehinggakan dia lupa kami berdua dibelakang. Oh My God! Kiyai!

Kami dah tak tertahan dengan gelagat Kiyai, kami harus membawanya kembali ke alam realiti. Kiyai!!! (Ijad menjerit seperti Itik ke arahnya). Kenapa ko nih?? Kau biar betul nak ikut makcik hot berbaju tiub pink tuh? (*ayat tambahan: dahlah dia tu pakai tiub, umur dah separauh abad, payudara dah layut). Ini adalah moments yang wajib dilupakan didalam kehidupan aku ini. Ini memang disturbing image.

Pengajaran Cerita di atas: "Jangan sangka makcik tak boleh pakai tiub dan menjadi makcik yang hot dan meloyakan tekak saudara-saudari. Ewww...itulah rintihan semua orang yang telah menyaksikan kejadian tersebut. Amat memilukan. Semoga ia manjadi pengajaran kepada kita semua. Sekian."

5 comments:

mrs Fahmi said...

adoiii...kiyai kiyaii.....tak ku sangka....ingatkan si ijad je....ahahhaah,,,,

aNaS said...

pegi makan kat mahbob tak hajak siot..
kiyai tuh dah kenape? tak sehat ke ape?

mrs Fahmi said...

entry ni boleh menimbulkan kontroversi kalo didi baca nih....isk isk isk....

Nizad Nazril Bin Mohd Nazamuddin said...

Wow saya tak heran mengapa jadinya begitu, mmg ramai yg tertawan dgn gaya makcik yg disebut2 tuh yang mengekor hahah opsss tp saya tak tertarik dgn makcik yg berjiwa muda itu Kiyai Hurmm... Power!!

Half-Blood Maleh said...

uishk!!!tak sangka macam ini responsenya...