Wednesday, June 10, 2009

Bowling of the Day



WOOT!!!WOOT!

Yeay!!!Last Sunday went out with Maria pergi main bowling...How long has it been???I think a year ago kot masa tuh kat Manila.

Tangan dah keras, jari pun dah keras. I think the last time serious main bowling masa zaman secondary school. That was like everyday ada pergi main bowling. Every month duit atuk bagi buat main bowling. Time tuh macam best giler, siap ada 2 biji bola bowling, a pair of shoe, an arm guard and friends.

Duit belanja sekolah buat main bowling at least sehari main 3 game. Best part sebelum ada motor pergi main bowling naik besikal, ngan bola disangkut di handle. Those were the days.

Hari Sunday lepas I did one COOL thing jugakla. Attempt nya adalah untuk melongkangkan bola (*nak bagi Maria menanglah kan I ni BF yang sporting...Cewahhh). So dengan penuh confiden dan lagak yang super macho...Bola diangkat, dengan mata penuh tajam ditumpukan ke arah longkang sudut sebelah kanan.

Langkah dimulakan dengan kaki kanan, masuk langkah yang kedua bola dihayunkan disisi kanan badan untuk mencari momentum, pada langkah yang ketiga bola dihayunkan setinggi yang boleh. Langkah keempat. DUP!!! Bola dilepaskan, diperhatikan dari jauh bola menuju ke arah longkang sebelah kanan (dalam hati terdetik...YES!masuk longkang seperti dirancang).

Tapi dengan tidak semena-mena, dari hayunan aku yang amat tinggi disertakan momentum bola yang dilepaskan amat laju...Setelah masuk ke dalam longkang di lane 20, ia melompat ke longkang sebelah kiri di lane 21 dan yang lebih menghebatkan cerita ini...darini longkang lane 21 sebelah kiri ia naik ke atas lane 21 dan POW!!! Kedengaran bunyi strike (padahal kena 7 pin je...tapi nak gempakkan cerita biar nampak ghairah..) dari arah lane 21. WOW!!! *terdetik di hati...i'm good!

*bukti disertakan didalam gambar, kalau saudara/saudari perhatikan dengan lebih dekat, boleh nampak lane 21 ada tinggal 3 pin aje...Hebatkan???

No comments: